Självförtroende

 
I måndags kväll efter att ha träffat en vän som är hemma några veckor ifrån sina läkarstudier i polen så hade jag lovat att vara barnvakt till min brorson medan emelie och marcus var på tatueringsstudion. Theo sov hela tiden så jag passade på att snabbt skissa lite på en illustration som jag kommit på en idé till. Resultatet för den här gången blev såhär (det är meningen att den ska vara lite slarvig och inte helt perfekt, jag tycker faktiskt att det kan vara lite charmigt ibland).
 
Idéen växte väl fram lite ur att det känns som att det fokuseras alldeles för mycket på utseende och hur man "ska" se ut och ser man inte ut som man "borde" så blir man inte accepterad och respekterad på samma sätt. Människor kan säga vad dom vill men det är ju faktiskt tyvärr såhär det fungerar fortfarande. Numer börjar man ändå mer och mer bli matad med att man ska våga vara sig själv och att det är bra att ha en egen stil osv, MEN när människor väl försöker vara sig själva och försöker se ut på ett sätt som de själva tycker om så är det ändå många som får höra elaka saker om det och många har fortfarande väldigt starka åsikter som de bara måste dela med sig av så fort de får chansen. Det är ju ändå ganska lustigt när man tänker efter för det vi egentligen säger är: Var dig själv.. så länge du är som alla andra. Det känns ju väldigt fel och jag förstår att så många människor tyvärr har jättedåligt självförtroende och självkänsla, det är faktiskt inte alls konstigt med alla dessa budskap överallt.

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: