MARSX - celebrating 10 years of life on mars

 
Vaknade runt 10 och gick och lade mig efter klockan 6 :O, vet inte riktigt vad jag ska skriva idag, tror jag måste tänka en stund på det... men igår kväll.. ehmm natt, haha, firade iaf 30 seconds to mars att det redan är 10 år sedan deras debutalbum släpptes. Detta gjordes självklart med en livesession på VyRT kallad MARSX, vilken i största del såklart handlade om debutalbumet och vad som hänt, vilken utveckling de gjort under dessa år mm. Jared sjöng några låtar akustiskt, de spelade igenom plattan och kommenterade låtarna under tiden, hade en Q&A stund, teasade med några bitar av nya låtar och det fanns även stunder där de som vanligt var lika underbart roliga, larviga och charmiga som de alltid lyckas vara. Man kan säga att dom gör det väldigt svårt att hinna ha tråkigt för ens en liten stund. 
 
Tror att många funderar en del över att det verkade vara ganska annorlunda stilar på de nya låtarna de spelade den här gången men jag tror inte det går att bedömma på de kanske högst 20 sec bitarna vi fick höra utan som alltid får man ha tålamod och vänta tills skivan är helt färdig för att då göra sin bedömning. Det skulle ju inte vara 30stm om de inte utvecklades, vilket de gjort från varje skiva hittills och de flesta gillade ju till slut This is war även om de hade andra åsikter om den plattan i början och många hade trott på och velat ha en skiva som liknade ABL mer. Jag tror att det nya albumet kommer visa sig bli riktigt bra och jag tror att de kommer jobba hårt och göra allt vad de kan för att åstakomma ett så bra album som det bara går, we just need to have a little faith ;).
 
Det var iaf riktigt nice den här gången med och det är både roligt och intressant att kunna följa med dom i en helt annan miljö, lite mer på hemmaplan utanför turnéer och intervjuer mm och på ett annat sätt höra vad de tycker och tänker. Ett plus är ju att de alltid är så roliga och larvar eller dummar sig och man vet nästan aldrig vad som händer härnäst :D.
 
Btw jag kom på att jag nog aldrig lagt upp en av deras låtar innan, men största anledningen till det är nog att jag inte kan bestämma mig vilken jag ska välja, det finns så många riktigt bra :O ska jag då ta en av mina absoluta favoriter, ska jag vara superuppenbar och ta en av de kändaste eller ska jag välja en som kanske inte lika många hört innan. Jag borde väl valt en ifrån debutalbumet med tanke på inlägget i övrigt MEN den här gången fick det till slut bli den här, självklart för att låten är bra men också för att jag gillar energin, alla liveklipp och känslan i videon.
 
 

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: