This is who I really am...

 

osäker på källan men tror den kommer från flickr.com någonstans.


 

Ikväll... natt, it's time to F-ING VyRT! haha... första gången jag och emelie provade det var för MARS300 i december och nu är det alltså dags igen, den här gången kallas det THE LABORATORY och hmm, jag vet egentligen inte vad som kommer att hända men kanske någon typ av studiospelning och sen tror jag dom kommer att prata en del, antagligen om deras framtid osv.. vem vet kanske om det nya albumet det sägs att de håller på med, skulle inte vara helt fel med ett smakprov på en ny låt ;). Hoppas nästan lite att dom fixar det där med vegan pancakes med, det har ju varit sån jäkla hype kring dom XD.

 

Jag tänkte iaf också skriva några rader om varför 30 seconds to mars (lite otippat kanske men, men ;)...) är ett av mina favoritband. Och nej, det kommer inte bli något inlägg som handlar om hur sjukt snygg Jared är för let's face it, man lyssnar ju inte på musik bara för att sångaren eller bandmedlemmarna är heta, haha.

 

Anledningen till att jag lyssnar på dom är att de många gånger inspirerar mig så sjukt mycket och jag tror och vet att det är många fler än jag som känner likadant. De bryr sig väldigt mycket om sina fans, de jobbar alltid sjukt mycket för och försöker alltid göra sitt bästa för att göra varje upplevelse de deltar i så speciell som möjligt för alla inblandade. Jag gillar känslan på konserterna och att det går att få en liknande känsla bara av att sitta framför datorn och titta. De är oftast väldigt ödmjuka och alltid noga med att tacka fansen/familjen/echelon för förtroendet de får och de talar ofta om att det är det som gör så att de kan vara där de är idag och det som gör att de kan fortsätta förverkliga sina drömmar. De försöker även inspirera och få oss att förstå att vem som helst kan uppfylla sina drömmar och att även om någon säger att något är omöjligt så skall man själv alltid fortsätta tro på det.

 

De är ofta jävligt roliga och de är sjukt duktiga på det de gör, både att göra musik och videor mm och de bidrar även en hel del till välgörenhet då de gör saker där, många gånger, hela vinsten går till hjälp för behövande. Videon till a beautiful lie är tex inspelad på grönland och de försöker föra fram budskapet och visa några av de problem som växthuseffekten och global uppvärmning bidrar till.

 

Självklart tycker jag även att deras musik är riktigt nice (även om jag än så länge pratat mycket om annat runt om) och det är roligt att se hur de hela tiden försöker utmana och puscha sig själva för att utvecklas. Och även fast mycket handlar om musiken så tycker jag det är intressant att det många gånger handlar om så mycket mer än bara musiken. De har utvecklat en hel värld där ikoner och videor osv spelar en stor roll genom att visa "dolda" budskap och där många kan spendera flera timmar med att sitta och fundera ut betydelserna bakom dessa.

Om ni någon gång hört citatet "I cannot teach anybody anything, I can only make them think" så känns det som att det passar bra in på vissa delar av 30stm och av någon anledning gillar jag det faktiskt, att själv få komma fram till lösningen på "mysterier".. man lär sig på ett helt annat sätt, det går djupare där resan fram till målet blir nästa viktigare än själva målet i sig och det är så mycket mer spännande än att direkt få det rätta svaret.

 

Det finns säkert något jag glömt skriva, men det här är iaf en del av de orsaker till varför jag inspireras av 30 seconds to mars.

 

emelie

Ska bli funny :P

2012-04-27 @ 22:47:47
URL: http://gunbaby.blogg.se/
revengeofdawn

sv: haha, ja det var roligt, smått kul när han skulle göra vegan pancakes och det råkade börja brinna i köket XD

2012-04-28 @ 12:57:41

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: