Safari

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Emelie hade aldrig åkt den "nya" (invigdes 2011) safaribanan förut så vi passade på att åka ett varv när vi ändå var där. Tyvärr tog jag inte så många kort på statyer och detaljer mm som finns på vägen tills man kommer fram till själva vagnarna men tror det här är ett av de ställen jag gillar mest, om man tittar på stilen de "inrett" med, det känns nästan som man är med i någon skattletarfilm, det finns gamla flygplan och skattkistor, egyptiska och mycket mer.
 
Som jag skrev i ett tidigare inlägg så låg många av djuren och sov och tråkigt nog hade vi inte sån tur att lejonen låg på kullen utan vid ett av staketen precis i början av sitt hägn så bilderna blev lite sådär.. eller ja inte så som jag hade önskat att dom kunde blivit iaf. Däremot var det många björnar ute och lufsade och vi fick iaf se när två av dom bråkade en liten stund.
 
Åkturen ska ta en halvtimme men tror det är bland de snabbaste halvtimmarna jag varit med om eftersom det finns så mycket att fotografera och titta på, lite småsvårt med vagnen som rör på sig och objektivet jag hade lånat för dagen men det gör inget :).
 
 

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: