Arrow

 
 
Har hittat en ny serie som jag börjat titta på, den handlar om Oliver en kille (son till en biljonär) som tillsammans med sin far försvinner efter ett skeppsbrott och antas vara död. Efter 5 år hittas han vid liv på en avlägsen ö i stilla havet(?) och återvänder till sitt gamla liv men någonting har förändrats och han kämpar med att dölja sanningen om mannen han blivit.
 
Samtidigt som han försöker återfå kontakten med sin familj och vänner skapar han i hemlighet en andra persona, Arrow, en maskerad vigilante vars uppdrag är att rätta till det hans familj ställt till med, kämpa mot samhällets missförhållanden och återställa Starling City till dess forna glans.
 
Det första jag tänkte när jag läste om serien var att det liknade batman även om historien inte är exakt den samma, inget fel med det eftersom batman är en favorit (speciellt nolan-filmerna). Nu har jag sett de 2 första avsnitten och jag tycker hittills serien verkar väldigt bra så än så länge tänker jag inte sluta titta på den iaf ;) men det har ju som sagt bara gått 2 avsnitt än så vi får väl se om jag fortfarande gillar den längre fram.

Kommentera inlägget här:



Namn:
Kom ihåg mig?
E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: